Моє портфоліо






Опис власного досвіду


У ДНЗ «Запорізький центр професійно-технічної освіти водного транспорту» я працюю з 1995 року, до цього мала викладацький досвід у школі-інтернаті та у загальноосвітній школі. Моя методика викладання завжди будувалася на досвіді визначних педагогів та класиків, тому її можна охарактеризувати однією цитатою Сухомлинського «Ідеї визначних педагогів – Каменського, Песталоцци, Руссо, Ушинського, Дистервега, спрямувавши школу, вчителя та учня до пізнання світу, навчаючих дослідженню то поясненню того, що людина бачить – переломлюються у нашій роботі відповідно до нашого виховного завдання».


Суть досвіду полягає в тому, що випробувавши різні виховні та навчальні методики, я дійшла висновку, що основною задачею сучасного педагога є вміння навчити учнів працювати самостійно, та власними силами добирати варіанти рішення будь-якої задачі, як з математичного циклу, так і в житті в цілому. Завдяки тому, що я, як викладач, завжди маю розвиватися, опрацьовувати нові методики, мною було розроблено методику, яка дозволяє учням навчитися обирати найвірніший варіант серед багатьох інших, що стимулює навчальну діяльність на уроках. На мій погляд це основне завдання сучасного педагога, оскільки зі зміною навчальної системи Україні учні мають вміти обирати правильну відповідь, та орієнтуватися серед великої кількості варіантів. До того ж це вміння корисне і в звичайному житті, адже моя задача не тільки навчити математиці, а й підготувати своїх учнів до подальшого життя. Також моя методика дозволяє обирати рівень та глибину навчання, завдяки чому кожен учень має змогу реалізації та самовираження не зважаючи на його здібності з математики.


Як педагог я маю створити у групі (де я є класним керівником) атмосферу єдності учнів та викладача, а також створити всі умови для розвитку інтелектуальної та творчої активності підлітків. Моїм завданням є донести учням те, що навчальний заклад – це теж сім’я, яка здатна підтримувати та допомагати.


Мій досвід базується не тільки на роботі за звичайними учнями, адже викладаючи мені довелося працювати з дітьми з неблагонадійних сімей та з тими, хто мав дуже низькій освітній рівень. Та на протязі тих років, коли я займалася викладанням я зрозуміла, що без терпіння, любові та поваги до учнів немає виховання, тому навіть робота з «важкими» підлітками може стати плідною, та допоможе виховати повноцінного члена суспільства.


Актуальність мого досвіду полягає у тому, що поєднання особистісного підходу, та методики стимулювання навчальної діяльності дає найвищі результати, адже так, з’ясувавши здібності кожного учня, ми можемо підібрати саме ті варіанти завдань, які будуть йому до снаги. Також це дає змогу організувати індивідуальну роботу в колективі, оскільки кожен учень має право обирати рівень завдань, орієнтуючись лише на власні здібності та знання. Така методика не дозволяє перевантажувати учнів, тому у них не буде розвиватися агресивне сприйняття того, чи іншого предмету, завдяки чому кожен зможе працювати згідно зі своїми здібностями і розвиватися, нехай повільніше, але якісніше. Саме така методика викладання стимулює бажання учнів до самовираження та ініціативності, а також формує такий тип особистості, який зможе пристосовуватись до сучасних умов життя, що мають тенденцію постійних змін.


Результативність такого досвіду показала, що завдяки методиці варіативного навчання зацікавленість учнів такими складними предметами як математика та фізика зростає, адже кожен має змогу пізнавати предмет згідно зі своїми темпами розуміння теми. До того ж індивідуальний підхід дозволяє зблизитися з учнями, пізнати їх характер та складності, що виникають як у процесі навчання, так і у процесі самореалізації підлітка – це дуже важливий аспект викладацької діяльності, адже неможна всіх учнів ставити на одну ланку, це не призведе до високих результатів, та негативно впливає на становлення особистості.


Саме робота надихнула мене розвивати особистісний підхід при роботі з учнями мені не важко знаходити спільну мову з підлітками, визначати причини їх незацікавленості тим чи іншим предметом, та разом вирішувати проблеми що постають у моїх учнів. У своїй методиці я прагну не лише підвищення оцінок учнів, насамперед я прагну розглядання проблем з глибини, адже змусити вчитися можна кожного, але достягти неймовірних висот можна лише якщо працювати з учнями як у колективі, так і у індивідуальному порядку.


Інтерес – активно пізнавальне відношення учнів до навчання і праці. Він є одним з найважливіших стимулів одержання знань, розширення кругозору.





Робота з використанням методів стимулювання інтересу учнів на уроках математики дає позитивні результати, отже є ефективною і може бути використана вчителями математики.

Немає коментарів:

Дописати коментар

21.02.2018 року був проведений відкритий урок з математики в групі 5-6. Тема : " Вектори в просторі . Дії над векторами." ...